Restoranlarda doğru müziği seçerken nelere dikkat edilmeli?

Pek çoğumuz için yemek keyifle özdeşleşen bir durumdur. Kimileri sadece karın doyurmak için yemek yemeyi tercih ederken kimileri iş esnasında kendisine ayırdığı minik bir kaçamak olarak görür yemek yemeyi. Zaman zaman iş toplantıları yemekte yapılır.

Psikologlar yemek yerken konuşulan konuların zihinde daha kalıcı bir yeri olduğunu tespit etmişler. Romantik bir akşam yemeği hayatınızın kararını vermenize vesile olabilir ya da sadece kendinizi rahatlatmak için birkaç arkadaşınızla güzel bir akşam yemeği yiyor olabilirsiniz.

Restoran işletiyorsanız kendi hayatınızdan yola çıkarak müşterilerinizle empati kurmanız mümkün. Hangi tür bir restoran işlettiğinize bağlı olarak elbette müşteri profiliniz de değişkenlik gösterecektir.

Örneğin sadece öğle yemeği veriyorsanız muhtemelen müşterileriniz işletmenize kısa bir süre için uğruyor ve çıkıyor olmalı. Eğer alkollü bir restoran işletiyor iseniz müşterileriniz uzun uzun oturmak ve sohbet etmek isteyecektir. İşletmenizde tercih edeceğiniz müzik, servis ettiğiniz yemek ve hizmet biçiminiz ile yakından ilgili olmalı. Öğle yemeği restoranları hızlı tüketime yönelik olacağından daha hareketli ve güncel soundlu şarkılar tercih edilebilirken akşam servisi de olan işletmeler daha dingin ve hem Türkçe hem de yabancı dillerde yıllardır dinlenegelmiş tınıları seçebilirler. Uzakdoğu restoranı işletiyorsanız yerel müzikleri seçmeniz kaçınılmaz olacaktır.

Ayrıca restoranınızı ziyaret eden misafirlerinizin ağırlıklı kadın mı erkek mi olduğu, yaş skalası gibi özellikler de çalacağınız şarkıları seçmekte önemli bir kriter. Genellikle restoranlar açılırken masa, sandalye, duvar kağıdı, aydınlatma gibi pek çok unsura fazlasıyla dikkat edilir ve özenle seçim yapılır. Aynı özenin hatta çok daha fazlasının müziğe de gösterilmesi gerekir, çünkü görsel hafıza kadar işitsel hafıza da restoranınızın akılda nasıl kalacağı üzerinde önemli bir etkendir. Bu nedenle restoranlarda müzik yayını misafirlerinizin restoranınızı tercih sebeplerini etkileyecektir.

İsveç’te yapılan bir araştırma, çalınan müziğin müşterilerin verdiği siparişle yakından ilgili olduğunu gösteriyor. Bu araştırma, müşterilerin, yüksek sesli müzik çalındığında hamburger ve patates kızartması gibi daha yağlı, düşük ses düzeyinde müzikte ise salata gibi daha sağlıklı yiyecekleri tercih ettiğini ortaya koydu. Restorana gelen misafirlerinizin özelliklerine ve gelir düzeylerine bağlı olarak yemek yeme ve müzik dinleme alışkanlıklarını uzman kadromuzla birlikte tespit edebilir; hedefinize yönelik müziği geniş kataloğumuz sayesinde seçmenize yardımcı olabiliriz. Böylelikle işletmenize gelen müşterilerinizin restoranınızın genel atmosferine uygun müzik sayesinde doğru tüketime yönlenmesi mümkün olur.

Araştırmacılar müziğin ve yemek yerken alınan hazzın beyinde benzer noktaları tetiklediğini söylüyor. O halde doğru müziği seçmek için bizimle hemen irtibata geçin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir